سفارش تبلیغ
صبا ویژن
...:اللهم عجل لولیک الفرج.:..
 
وبلاگ منتظران منجی

آفتاب

آفتابِ عالم آرا آفتابی می‌کند

با اشعه رنگِ دلها را شهابی می‌کند

این چه دریائیست اعجازی حسابی می‌کند

چشم هر بیننده‌اش را نقره آبی می‌کند

خود دل است این، دلبر است این، رهنما و رهبر است

این رسول حق محمّد، حضرتِ پیغمبر است

کوه نور و صخره‌هایش خم شده در سجده‌اش

آشنا غار حرا با نغمه‌‌ی هر سجده‌اش

بوته‌های این بیابان گوئیا در سجده‌اش

می‌کند هم خاک و باد و آب و آذر سجده‌اش

کیست این جبریل دارد می به جامش می‌دهد

هم خدا، هم مکه، هم هستی، سلامش می‌دهد

نقش پیشانی او تک بیتی از دنیا غزل

رنگ چشمانش زند طعنه به شهد و بر عسل

ابروانش فارغ از هر گونه امثال و مثل

بر لبش طراحیِ حی علی خیر العمل

کینه‌های مانده در دل با اخوت ختم شد

تا که با دست محمّد این نبوّت ختم شد

عید مبعث آمد و دیده چراغانی شده

دیو جهل و نا امیدی سخت زندانی شده

عرش بنشسته به فرش و فصل مهمانی شده

روح ما با ذکر احمد روحِ روحانی شده

لحظه‌ی پرواز آمد بال‌ها را باز کن

شادیِ بعثت بدین پرپر زدن آغاز کن

 



نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - جمعه 94/2/26 توسط mohammaddanesh

 

هدف از بعثت پیامبر (صلوات الله علیه و آله)

حضرت امیرالمؤمنین امام علی (صلوات الله علیه) فرمودند:


فبعث اللّه محمّدا (صلّی الله علیه و آله) بالحقّ لیخـرج عباده من عبادة الاوثان الى عبادته و من طاعة الشّیطان الى طاعته.

- خداوند، محمد (صلّی الله علیه و آله) را به حق برانگیخت تا بندگانش را از پرستش بتان به عبادت او درآورد و از پیروى شیطان به فرمان بردارى او سوق دهد.



نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - جمعه 94/2/26 توسط mohammaddanesh

(بسم الله الرحمن الرحیم)

جنگی خاموش و شگفت

فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی و تخریب دیوار برلین در دسامبر 1989/م و بروز تحوّلاتی در روابط بین الملل، ایالات متحده آمریکا را بر آن داشت تا با اغتنام فرصت و اجرای سیاست تک قطبی، جهان را به سوی اهداف و منافع امپریالیستی خویش سوق دهد.

طرح شعارها و اجرای برنامه هایی چون «نظم نوین جهانی»(1)، «جهانی شدن»، «نقشه ی راه» و … محصول همین سیاست است.
در این چارچوب، مسائل جهانی بر اساس منافع ملی قدرت های بزرگ طبقه بندی گردیده و شیوه های سیطره ی قدرت های جهانی بر ملل جهان سوم، دست خوش استحاله ی کلی خواهد شد.
هم اینک ایالات متحده ی آمریکا، به دنبال ترسیم نقشه ی جدیدی برای خاورمیانه است که با نقشه ی ترسیم شده پس از جنگ جهانی دوم متفاوت است. ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - سه شنبه 94/2/23 توسط mohammaddanesh

چگونه خشم خود را مهار کنیم؟

همه ما در لحظاتی احساس خشم و عصبانیت می کنیم و همه ما آدم های عصبانی و تندخویی را می شناسیم که زندگی کردن با آنها بسیار سخت و دشوار است. خشم به طور کلّی احساس خوشایندی نیست امّا یک هیجان طبیعی و سالم است. ما معمولاً پس از آن که احساس ناراحتی یا آسیب پذیری می کنیم خشمگین می شویم. خشم به ما قدرت می دهد تا مقابله کنیم. معمولاً وقتی ناراحتی و آسیب پذیری به خشم تبدیل می شود ما احساس نومیدی و بی پناهی نمی کنیم. خشم به ما کمک می کند تا به تهدیدها واکنش نشان دهیم. به ما امکان می دهد که در مقابل حملات از خودمان دفاع کنیم. امّا خشم هنگامی مشکل زا می شود که ما در حال عصبانیت عملی انجام دهیم که به دیگران آسیب رساند (روحی یا جسمی). بنابراین با وجودی که واکنش نشان دادن به هنگام خشم و عصبانیت، عملی طبیعی است امّا باید مراقب بود که این واکنش به دیگران آسیب نرساند. به این فرایند، مهار یا مدیریت خشم می گویند. ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - سه شنبه 94/2/23 توسط mohammaddanesh

روز امتحان فرا رسیده بود امام حسین (ع) رو به جماعت حاضر کرد و گفت این راه و این انتهایش است هرکه دررکاب من باشد انتهایش شهادت و بهشت است و هرکه نیست بسم الله میتواند برود ...

آنها که مرد میدان و مرد عمل بودند ایستادند،شوخی نبود همراهان حسین (ع) مرد روز های سخت بودن  محال بود مولایشان را تنها بگذارند برخلاف آن سست ایمان هایی که تا اسم شهادت و پایان زندگی و دنیای بی ارزش می آمد جا زدند ...!

آنها رفتند و عاشورایی به پا کردند که کمتر از قیامت نبود عاشورایی که بعد از گذشت قرن ها هنوز هم سمبل رشادت و دلاوری مردان حسین(ع) را به رخ عالمیان میکشد ! اما این وسط عده ای هم بودن که به توابین معروف شدند !

توابین به ولی امرشان شک کردند ... و یا شایدم ترسیدند ،که از کربلا جاماندند ، توبه کردن و سپس شدن توابین اما آنها هیچوقت کربلایی نشدند ...! و الان دقیقا باز هم تاریخ تکرار میشود !

به ولی امر زمانت شک کنی ، از کربلا جا مانده ای ...!

یکی گفت با این همه گرانی و سختی و این همه دشواری های این جامعه  هنوز هم پای آرمان انقلاب ورهبرت هستی ؟؟ مگر دیوانه شدی یا کوری نمیبینی اوضاعی را که به وجود آمده است ؟...

گفتم در مکتب امام  حسین (ع) ممکن است زمانی هم آب برای نوشیدن نداشته باشی ...!

آره رفقا نکنه باز هم آسایش زندگیتون رو به ارزش از دست دادن کربلای مهدی(عج) ترجیح بدید به خدا قسم که تنها چراغ هدایت در این روزگار سیاه تلخ فقط فقط پا به پای ولی امر زمانه ات بودن است ...! پس دست کم نگیرید که یک غفلت برابر با یک عمر پشیمانی است !

 تاریخ دقیقا همونطور که قرآن گفته در حال تکراره پس هوشیار باشید از این امتحان سربلند بیرون بیاید



نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - سه شنبه 94/2/23 توسط mohammaddanesh

طنز دکتر سلام 76

 



نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - سه شنبه 94/2/23 توسط mohammaddanesh

دل نوشته ای به امام زمان

سلام آقا جان امام زمان مهدی فاطمه.سالیانی است که جهان در انتظاریوسف زهرا منتظراست اما تو نیامدی.عمریست که چشمان گناهکارمان رابه پنجره ی آسمان دوخته ایم اما بازهم نیامدی.سوالی ساده دارم ازحضورت که آیا زنده ام وقت ظهورت؟ آقاجان عزیز فاطمه بیا وعدالتت را درجهان بگستر.خسته شدم ازاین همه بی عدالتی. خسته شدم ازاین همه نفاق ودورویی.پس کی می آیی که عدالت واقعی ات را برای ما نشان دهی. کلام دروصفت سرتعظیم فرود آورده است.خامه دروصفت به چکان چکان افتاده.عمریست که ازحضوراوجاماندیم درساحل سردخویش تنها ماندیم.اومنتظر است که ما برگردیم ماییم که در غیبت کبری ماندیم.ای عزیز فاطمهاین سخنان را با چشم ودلی تر برایت نگاردم.وفقط می خواهم برگردی به نزد شیعیانت. ای فرمانده من فقط ازتو دستور می گیرم.گل سرسبد عالم امکان فقط ازتو پیروی می کنم.آقاجان ما ر از فتنه های دشمنان اسلام ومسلمین حفظ کن. گویا واقعا راست می گویند که آخرالزمان شده است. امام من رهبرم سید علی را مستدام بدار ودشمنانش را کورکن. امام زمان خودت می دانی چنین رهبری درجهان نداریم.امام زمان تورا قسم به مادرپهلو شکسته ات زهرا رهبرم سید علی را حفظ کن ومرا ازسربازانش قرار بده.امام زمان تورا به عمه ات زینب کبری که خیلی دوستش داری قسمت میدم این انقلاب را به دست نامران هوس پرست مینداز. امام زمان توراقسم به ارباب بی کفن حسین راه را برما روشن بدارو کسانی که دردل ما شبهه می اندازند که انقلاب را ضعیف کنند نابود کن.گویا شیطلن دربیراهه کردن ما دستی دارد. این شیطان را ازما دوردار.می دانم که نایبت امام زمان است.زیرا:من شبی دوست داشتم خدمت شما مشرف شوم وبرای دیدن شما گریه کردن.و شب درخواب امام خامنه ای عزیز را دیدمکه به پشتی تکیه داده بودند و من فهمیدم که واقعا این سید مردباتقوا ورهبر شیعیان جهان است. درآخرای امام زمان مریضان اسلام ومسلمین را به احترام مادرت زهرای مرضیه شفا بده.آقا جان ما رادرنماز شبتان دعا کنید گرچه شایستگی نداریم اما چه کنیم .به خدا قسم اگریکبارشما را ببینم  

 

دیگرگناه نمی کنم.  التماس دعا مهدی جان.

 

(احمدمرادی)



نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - پنج شنبه 94/2/18 توسط mohammaddanesh

کسب شیطانی که خیلی ها گرفتارش هستند!

خداوند براى هر کارى، علّتى را مقرّر کرده است و هر یک از شکست و پیروزى دلیلى دارند. اینطور نیست که گمان کنیم خدا نمی خواهد ما پیروز شویم یا می خواهد که در این ماجرا شکست بخوریم. برای مثال خداوند به مؤمنانی که از شکست در جنگ اُحد ناراحت بودند می فرماید که علت شکست شما در اُحد حرص بود. زیرا سست شده و ناهماهنگی کردید و براى جمع آورى غنائم حرص ورزیدید.
در آیه 166 سوره آل عمران می خوانیم:
«وَمَا أَصَابَکُمْ یَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللّهِ وَلِیَعْلَمَ الْمُؤْمِنِینَ.»
«آنچه در روز برخورد آن دو گروه به شما رسید ، به اذن خدا بود تا مؤمنان را بشناسد.»
                                                                                  *****
سه نکته:

* میدان آزمایش

این را همیشه به یاد داشته باشیم که:
1- شکست ها و پیروزى ها، به اراده‏ و إذن خداوند محقّق مى شود که همان سنت هاى اوست.
2- حوادث تلخ وشیرین، میدان آزمایش وشناسایى میزان صبر و توان و درجه بندی انسان هاست.

** امروز هم عده ای در مشکلات جا می زنند!

آیه مورد بحث، این نکته را تذکر مى دهد که هر مصیبتى (مانند مصیبت احد) که پیش مى آید علاوه بر اینکه بدون علت نیست وسیله آزمایشى است براى جدا شدن صفوف مجاهدان راستین از منافقان و افراد سست ایمان. این یک قانون و قاعده کلی در نظام آفرینش است. امروز هم می بینیم که گاهی بعد از برخی فشارهای اقتصادی و تحریم و مشکلات ریز و درشت عده ای جا می زنند، برخی در زمین حریف بازی می کنند، گروهی به دروازه خودی گل می زنند و در مقابل عده ای نیز با تلاش و کوشش مضاعف در پی مقاومت و غلبه بر مشکلات هستند.

*** این کسب شیطانی است!

 مهمترین نکته اینست که حبّ دنیا ما را غافل نکند. در همین جنگ احد دنیا طلبی و حرص مال و اموال باعث شکست شد. لقمان حکیم به پسرش فرمود: «پسر عزیزم! این نماز دَیْنِ پروردگار است که در عهده تو است، زود آن را انجام بده»، فرمود: «پسر من! اگر نماز اول وقت با دنیا مزاحمت کرد، آن کسب شیطانی است، ولش کن و ببین پروردگار با تو چه معامله ای می کند».



نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - سه شنبه 94/2/16 توسط mohammaddanesh

وقتی نجوای معتکفین در هیاهوی پارتی‌های شبانه گم می‌شود

از سحرگاه روز شنبه، 12 اردبیهشت مصادف با 13 رجب، ایام اعتکاف شروع شد و صدها هزار نفر از جوانان ایران بار و بنه کوچک خود را به دوش گرفتند و راهی مساجد بزرگ شهرهای خود شدند تا در طول سه شبانه‌روز روزه‌داری و عبادت سحرگاهی، نفس خود را رام و سینه پراشتیاق خود برای عبادت خدای متعال را آرام کنند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - سه شنبه 94/2/16 توسط mohammaddanesh

عشق با زینب(س) تبانی کرده است

عشق با زینب (س) تبانی کرده است
رنگ گل را ارغوانی کرده است
هست عشق دلبریت، عشق او
صبر زانو می زند در پیش او



نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - سه شنبه 94/2/16 توسط mohammaddanesh
<   <<   6   7   8   9   10      >

قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار