سفارش تبلیغ
صبا ویژن
...:اللهم عجل لولیک الفرج.:..
 
وبلاگ منتظران منجی

آثار صلوات/ در آیینه روایات

- امام صادق (ع) روایت نموده اند که؛ روزی پیامبر به حضرت علی فرمود: جبرئیل خبر آورده که اگر شخصی از امت من، بر من و در پی آن بر اهل بیت من صلوات فرستد، درهای آسمان به روی او باز شده و ملائکه هفتاد صلوات و درود بر او می فرستند.
حقیقت صلوات ملائکه در حق ما، طلب استغفار برای گناهان کوچک و بزرگ ماست، و همین استغفار سبب آمرزش گناهان و گشایش درهای رحمت خداوند به روی ما خواهد شد. پس این روایت نشان می دهد که صلوات، کلید بازگشایی درهای عنایات حق تعالی است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - دوشنبه 94/5/13 توسط mohammaddanesh

3 نوع سبک زندگی مورد اشاره قرآن

حجت الاسلام «محمد حاج ابوالقاسم» حافظ بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه خداوند در قرآن ما را به سبک زندگی قرآنی هدایت می‌کند، به فارس اظهار داشت: سوره مبارکه «حمد» یا همان فاتحهالکتاب که در ابتدای قرآن کریم قرار گرفته است یکی از نمونه‌های سبک زندگی اسلامی و دینی را به ما نشان می‌دهد.\

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - چهارشنبه 94/5/8 توسط mohammaddanesh

از سلسله مباحث استاد محمد شجاعی

بالاترین علم فکر کردن است.

انسان باید این‌ قدرت و شجاعت را داشته باشد که بتواند خلوت‌هایی داشته باشد که در آن فکرهای مستمر انجام دهد و به طور منظم و مستمر این عبادت را انجام دهد. تمام مقدمات عبادی که در اسلام به آن اهمیت داده شده برای ایجاد تمرکز و فکر است. نماز، حج و روزه برای این بوده که ما را به خلوتی بکشانند و از طبیعت جدا کنند و با نظام هستی و معشوق حقیقی خودمان آشنا شویم، انس بگیریم و حرکت کنیم. اگر کسی خودش مستقیماً بتواند این مقدمات را برای خودش فراهم کند، از بقیه سبقت می‌گیرد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - دوشنبه 94/5/6 توسط mohammaddanesh

 

انتـظار

بیــا کــه دل بــه امـــید تـــو بســـتم آقــا جـان                  وزین عمـل به خدا مست مستم آقا جان
به هر چه دل بسپردم پس از یکی دو سه روز                 بــه اعــتبار تـــو آن را گســستم آقا جان
پـس از یک عـمر نشـستن به پـای ایـن یـا آن                  کـنون ز عشق تو  بیمـار هســتم آقا جان
قــرار بســـتم و چـندین هــــزار ســال بــر آن                  ســر قـرار خــودم هـــم نشـستم آقا جان
بیـا کـه از غــم این سـال هــای بی  سـر و ته                  شـدم مریض و در این راه خستم آقا جان
تـو از همیشـه برایــم  قــشـنگ و خــوب تری                  قسم به آن که منش می پرستم آقا جان
هـــــزار بـوســه گــــذارم بــــه پــــای نامـ? تو                  اگـر رسـید جـــوابت بـــه دســتم آقا جان
مـــیـان خـرد و کـــلان هــم بــرای خاطـــر تـو                  ببـین چـگونه خـودم را شـکـستم آقا جان
بــه مـثـل مـــردم ایــن ده همیشــه منتظــرم                  بیــا کــه دل بــه امیــد تو بسـتم آقـا جان



نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - دوشنبه 94/5/6 توسط mohammaddanesh

نیا نیا گل نرگس


امروز این شعر رو  دیدم و بر خلاف میل باطنی ام با خودم این شعر را زمزمه می کنم.
شاعر(
مهدی قاسمی) کولاک کرده و حرف دل ما رو چه زیبا در قالب شعر بیان کرده است.

 

یا گل نرگس جهان که جای تو نیست

دو صد ترانه به لبها یکی برای تو نیست

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - چهارشنبه 94/5/1 توسط mohammaddanesh



نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - سه شنبه 94/4/31 توسط mohammaddanesh

 

خودشان برمى‏ خاستند 

 


امام در مصرف برق، بسیار صرفه جویى مى‏کردند. در اتاق اندرونى که محل استراحت و مطالعه ایشان بود سه لامپ وجود داشت ، یک لامپ مهتابى ، یک لامپ صد و یک چراغ بسیار کوچک 15 ولت.

وقتى امام ، قرآن تلاوت مى‏کردند یا گزارشات مختلف را مطالعه مى نمودند، دو چراغ مهتابى و یک لامپ صد ولت روشن بود ولى وقتى که مطالعه و تلاوت ایشان قطع مى‏شد امام على رغم کهولت ‏سنى که داشتند و برخاستن برایشان مشکل بود، خودشان از جاى بر مى‏خاستند، لامپ را خاموش مى‏کردند و فقط از نور مهتابى استفاده مى‏نمودند. آنگاه که به نماز مى‏ایستادند نیازى به مهتابى هم احساس نمى‏کردند و فقط چراغ کوچک را در حدى که نور ضعیفى در اتاق باشد روشن نگه مى‏داشتند



نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - شنبه 94/4/14 توسط mohammaddanesh

روزه گرفتن و چسبیدن شکم به پشت، عامل فروتنى است

 

امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام فرمودند: خداوند بندگانش را، با نماز و زکات و تلاش در روزه دارى، حفظ کرده است، تا اعضا و جوارحشان آرام، و دیدگانشان خاشع، و جان و روانشان فروتن، و دل هایشان متواضع باشد، کبر و خودپسندى از آنان رخت بربندد، چرا که در سجده، بهترین جاى صورت را به خاک مالیدن، فروتنى آورد، و گذاردن اعضاء پر ارزش بدن بر زمین، اظهار کوچکى کردن است. 
و روزه گرفتن، و چسبیدن شکم به پشت، عامل فروتنى است، و پرداخت زکات، براى مصرف شدن میوه جات زمین و غیر آن، در جهت نیازمندیهاى فقرا و مستمندان است. به آثار عبادات بنگرید که چگونه شاخه‌هاى درخت تکبّر را در هم مى‌شکند و از روییدن کبر و خودپرستى جلوگیرى مى‌کند.

متن حدیث:

عَنْ ذَلِکَ مَا حَرَسَ اللَّهُ عِبَادَهُ الْمُؤْمِنِینَ بِالصَّلَوَاتِ وَ الزَّکَوَاتِ وَ مُجَاهَدَهِ الصِّیَامِ فِی الْأَیَّامِ الْمَفْرُوضَاتِ تَسْکِیناً لِأَطْرَافِهِمْ وَ تَخْشِیعاً لِأَبْصَارِهِمْ وَ تَذْلِیلًا لِنُفُوسِهِمْ وَ تَخْفِیضاً لِقُلُوبِهِمْ وَ إِذْهَاباً لِلْخُیَلَاءِ عَنْهُمْ وَ لِمَا فِی ذَلِکَ مِنْ تَعْفِیرِ عِتَاقِ الْوُجُوهِ بِالتُّرَابِ تَوَاضُعاً وَ الْتِصَاقِ کَرَائِمِ الْجَوَارِحِ بِالْأَرْضِ تَصَاغُراً وَ لُحُوقِ الْبُطُونِ بِالْمُتُونِ مِنَ الصِّیَامِ تَذَلُّلًا مَعَ مَا فِی الزَّکَاهِ مِنْ صَرْفِ ثَمَرَاتِ الْأَرْضِ وَ غَیْرِ ذَلِکَ إِلَى أَهْلِ الْمَسْکَنَهِ وَ الْفَقْرِ. انْظُرُوا إِلَى مَا فِی هَذِهِ الْأَفْعَالِ مِنْ قَمْعِ نَوَاجِمِ الْفَخْرِ وَ قَدْعِ طَوَالِعِ الْکِبْرِ.

«نهج البلاغه، خطبه192»


نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - شنبه 94/4/14 توسط mohammaddanesh

اسرائیلیات قرن21فرقان الحق

لطفا در نشر این مطلب کوشا باشید

قرآن کتاب آسمانی مسلمانان و بزرگترین معجزه پیامبر اکرم است، کتابی که در تمامی عرصه های زندگی راهنما و روشنی راه آنان است و امت را از گمراهی باز می دارد، این کتاب آسمانی شامل درس هایی است که در هر زمانی با تدبر در آن هر مسلمان می تواند زندگی خود را پیش برد و دچار سردرگمی نشود. ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - دوشنبه 94/4/9 توسط mohammaddanesh

بسم الله الرحمن الرحیم

در این طبقه 300 خاندان ثروتمند یهودی معرفی می شوند که زیر نظر 13 خاندان تاجدار دنیا را اداره می کنند.این 300 خاندان به قدری ثروتمنداند که ثروتشان در مخیله من و شما نمی گنجد. طبیعتا منظور از خاندان ثروتمند خاندانی چون Bill Gates نیست. این 300 خاندان یهودیان هستند که نامشان کمتر به گوشمان خورده یا اصلا به گوشمان نخورده است.


، خداوند در سوره توبه می فرماید :
"یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - سه شنبه 94/4/3 توسط mohammaddanesh
<      1   2   3   4   5   >>   >

قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار