سفارش تبلیغ
صبا ویژن
...:اللهم عجل لولیک الفرج.:..
 
وبلاگ منتظران منجی

دعا را از دست ندهیم

شرط استجابت دعا چیست؟

نویسنده: محمد دانش – 1393/11/5

 ما دعا مى کنیم و درخواست خود را از خدا مى خواهیم ، ولى استجابتى نمى بینیم.
[شرط استجابت دعا چیست؟]

 

 شخصى (مثلا به نام قاسم ) به حضور امام صادق (ع ) آمد و گفت : در قرآن دو آیه وجود دارد، ولى هر چه (معناى) آن دو را مى جویم ، به آن دست نمى یابم.

امام صادق : آن دو آیه کدام است؟

قاسم : (یکى آیه 60 مؤ من است که خداوند مى فرماید:)«ادعونى استجب لکم :مرا بخوانید (و درخواست خود را از من بخواهید) و من آن را براى شما مستجاب مى کنم )).

ما دعا مى کنیم و درخواست خود را از خدا مى خواهیم ، ولى استجابتى نمى بینیم.
امام صادق(ع): پس چرا دعایتان به استجابت نمى رسد؟

قاسم : نمى دانم.

امام صادق(ع): ولى من راز آن را به تو خبر مى دهم: «کسى که از فرمان خدا اطاعت نماید، سپس دعا کردن ((جهت و روش دعا)) را مراعات نماید، خداوند دعایش را به استجابت مى رساند.»

قاسم : جهت و روش دعا، چیست؟

امام صادق(ع): 1- نخست حمد و ثناى الهى بجا آور 2- سپس نعمتهائى را که به تو عنایت فرموده یاد کن و شکر گزارى نما3- سپس صلوات بر پیامبر (ص ) بفرست 4- سپس گناهانت را یاد بیاور و به آن اقرار کن 5- سپس ‍ استغفار کرده و در مورد گناهانت به خدا پناه ببر، (آنگاه دعا کن) این است جهت و روش دعا کردن، حال بگو آیه دیگر کدام است؟

قاسم: اما آیه دیگر این آیه (39 سباء) است که خداوند مى فرماید: «وَمَا أَنفَقْتُم مِّن شَیْءٍ فَهُوَ یُخْلِفُهُ وَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ ؛ و هر چیزى را (در راه خدا) انفاق کنید، خداوند جاى آن را پر مى کند و او بهترین روزى دهندگان است.»

من انفاق مى کنم، ولى عوض آن را نمى یابم.

امام صادق(ع): آیا به نظر تو، خدا خلف وعده مى کند؟

قاسم : نه.

امام صادق(ع) : پس راز عوض نگرفتنت چیست؟

قاسم : نمى دانم.

امام صادق : «اگر شما از راه حلال ، ثروتى را بدست آوردید، و در راه حلال انفاق نمودید، قطعا درهمى را انفاق نمى کنید، مگر اینکه عوض آن داده شود.»



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/11/5 توسط mohammaddanesh

قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار